Důležitá upozornění

Úřední hodiny kanceláří školy

pouze po předchozí e-mailové / telefonické domluvě !!!

zsokruzni@zlinedu.cz

pokladna – p. Miklová – tel. 577 112 362, miklova.jarmila@zsokruzni.zlinedu.cz

kancelář – p. Borusíková – tel. 577 112 361, borusikova.alena@zsokruzni.zlinedu.cz

 

SPORTOVNÍ AREÁL – DO ODVOLÁNÍ UZAVŘEN !!!

 


POKYNY K PLATBÁM

 


 Školník - 739 563 391

07.02.2021

Rady školní psycholožky k probíhající distanční výuce

Tipy a vychytávky pro distanční výuku

S dětmi 3.-5. tříd proběhla nedávno speciální třídnická hodina zaměřena na sdílení nápadů ohledně distanční výuky. Hledaly, co jim při domácí výuce pomáhá, nebo co jim často pozornost ruší. Pro Vás, pro rodiče, mám nyní seznam nápadů, co lze dělat, aby u Vás vládla po většinu času distanční výuky co největší pohoda.

  1. Pomožte vašemu dítěti zůstat k sobě náročné. Umět pracovat z domu chce silnou sebedisciplínu i od dospělého, natož od dítěte. Najednou může déle spát, nikam nemusí cestovat. Povinnosti začínají až úderem osmé, někdy dokonce deváté či desáté. I pro nás, pro dospělé, je lákavé zůstat v pyžamu co nejdéle, zapnout si po ránu televizi, věnovat se oblíbené činnosti. O to náročnější je pak začít pracovat. Nechce se. Děti vnímají tento "víkendový režim" intenzivněji. Podporujte je tedy v držení standardů, které do uzavření škol fungovaly. Trvejte na ustlání postele, převlečení z pyžama, snídani, přípravě pracovního prostoru.
  2. Využijte tuto dobu i k podpoře samostatnosti. Kdy jindy než teď, je dost času na to, aby se dítě naučilo nachystat si k snídani samo míchaná vajíčka s krajícem chleba? Udělalo si pořádek v šuplících, vyházelo nepotřebné?
  3. Pomožte dítěti vymyslet, co s nadbytkem času před i po on-line výuce. Zapnout si ráno film, nebo srandovní videa na YouTube je báječné o víkendu. Nám, dospělákům, nemusí dělat problém vypnout seriál uprostřed věty hlavního hrdiny, jde se pracovat. Děti se však do příjemné činnosti dokážou ponořit hlouběji než my, a o to intenzivněji pak prožívají vztek, že už se musí končit. Některé jsou urputné a vynalézavé. Hrají a dívají se dál, i během on-line výuky...Zjistily, že to lze. V tomto případě je nastavení spolupráce náročnější, máme i děti, které vozí rodiče do školy, kde jsou ve třídě samy s asistentem pedagoga či budoucím absolventem učitelství, v rouškách, a účastní se on-line výuky s jeho dočasnou pomocí a dohledem. S většinou dětí je však možná dohoda. Připusťte, jak těžké může být soustředit se v pokojíčku plném lákadel, u počítače, který používaly doteď pouze na hry. Jak náročné je udržet pozornost na výklad paní učitelky, když současně vidím obličeje a byty všech spolužáků, různě se navíc vrtících, točících a občas mizejících...Vždyť doteď, ve škole, k nim byli spolužáci natočeni většinou zády! On-line výuka je k pozornosti dětí pěkně nefér! Povídejte si s nimi, co se jim líbí a co je štve.
  4. Připusťte, že můžou být povinnosti protivné. Ke spolupráci děti přimějete nejen výše zmíněným sdílením prožitků, ale hlavně následným: „Pojďme spolu udělat všechno pro to, aby ses povinnostmi nemusel zabývat celý den, odbyl si, co je potřeba a pak už měl čas jen na příjemné.“ Navrhněte pak, že na dobu výuky bude mobil v režimu letadla ve vedlejší místnosti. Zkrátka podobně, jako doteď ve škole, kdy musel ležet vypnutý v aktovce. Na obrazovce počítače bude zapnutá pouze daná on-line hodina, ostatní okna budou vykřížkovaná. Oba kroky odůvodněte jako cestu k tomu, aby byly povinnosti co nejrychleji hotové, a dítě mělo zbytek dne už jen pro sebe.
  5. Investujte do spolehlivé wifi a kvalitních sluchátek. Je nesmírně frustrující, když dítě chce slyšet, ale nejde mu to.
  6. Přeorganizujte s dítětem jeho současný pracovní prostor. Ptejte se dítěte, jak si nyní, když mu na stole přibyl počítač, plochu ideálně nachystá? Má dost místa na psaní? Kam s učebnicí, pomůckami? Co se dá přemístit ze stolu úplně pryč?
  7. Pokud má vaše dítě problém se soustředěním nebo má rádo pohyb, pomůžete mu, když mu na dobu on-line výuky vyměníte jeho točité křeslo za židli pevnou.
  8. A pokud máte doma pracovnu, nebo jiný klidný kout, umožněte, aby dítě mohlo vysílat tam. Pokojíček plný hraček, kuchyň s pípající andulkou, nebo obývák s vypnutou televizí sice nemusí, ale většinou pozornost od výuky odvádějí.

Mgr. Radana Večeřová

Školní psycholožka

Aktuální projekty

Klub ZA

Šablony III.

Šablony III.

NPI

NPI